Oliveo Clubkaart

Aan alle leden van VV OLIVEO

Sinds enige tijd hebben wij een nieuw kassa systeem in de kantine. Het is een simpel en gebruiksvriendelijk systeem. De ervaringen die wij hebben opgedaan met het nieuwe systeem zijn positief. Na de introductie van het nieuwe kassa systeem introduceren wij nu ook de Oliveo Clubkaart. Met deze kaart kun je vanaf nu nog makkelijker afrekenen aan de bar.

Algemeen

De Oliveo Clubkaart heeft enkele belangrijke voordelen: je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club, je hebt overzicht en controle over je bar-uitgaven (of die van je kind).

Afrekenen aan de bar kan nu  op drie manieren:

  • Met je gewone PIN-pas;
  • Met de Clubcard (met voldoende saldo).
  • In de kantine met contanten

Het ‘opladen’ van de Clubcard kan:

  • Thuis met iDEAL (minimaal 20 euro): je hebt een aparte mail ontvangen met je inlognaam en wachtwoord (uitleg zie verderop)
  • In de kantine met je eigen bank PIN-pas (elk bedrag), maar niet op drukke tijden.

Hieronder vind je antwoord op de meeste vragen rondom de Oliveo Clubkaart:

Hoe werkt betalen met de Oliveo Clubkaart?
Voor de administratieve afhandeling heeft Oliveo een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard.

De Oliveo Clubkaart is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij Oliveo aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een Oliveo Clubkaart betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Oliveo Clubkaart op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling, een contant geld betaling of een betaling met een andere Oliveo Clubkaart.

Hoe activeer ik mijn Oliveo Clubkaart?
Voor je met de Oliveo Clubkaart kan betalen, dien je de Oliveo Clubkaart te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Oliveo Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn Oliveo Clubkaart?
Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Oliveo Clubkaart gezet. Om je Oliveo Clubkaart via internet op te laden ga je naar www.lecredit.nl  en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail ontvangt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 20 euro en maximaal 200 euro zijn.

Een uitgebreide handleiding "iDEAL opwaarderen" vind je als bijlage.

Kan ik met mijn Oliveo Clubkaart ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Oliveo Clubkaart  kan alleen bij Oliveo worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wat op de Oliveo Clubkaart staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar penningmeester@oliveo.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.lecredit.nl  Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. Bovendien is het mogelijk om:

  • Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;
  • Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in  (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen).

Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: Penningmeester@oliveo.nl

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: penningmeester@oliveo.nl.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.lecredit.nl kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen. Door rechtsonder op de knop "Bewerken" te drukken kunt u de login en wachtwoord wijzigen naar de door u gewenste situatie. Er kunnen bij wachtwoord zowel letters als cijfers worden gebruikt. Als u de gegevens wilt opslaan drukt u rechtsonder op de knop " Opslaan".  De nieuwe gegevens zijn nu vastgelegd. 

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?
Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar penningmeester@oliveo.nl

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Oliveo Clubkaart zo snel mogelijk. Na inloggen op www.lecredit.nl kan je onder de menuoptie ‘Passen’ inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Oliveo Clubkaart.

Wat moet ik doen indien mijn Oliveo Clubkaart niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar penningmeester@oliveo.nl

Hoe kom ik aan een nieuwe Oliveo Clubkaart?
 Je kunt een formulier downloaden van de website. Deze vul je in en lever je daarna in bij Frank Duijvestijn of mail je naar penningmeester@oliveo.nl. Zo spoedig mogelijk daarna wordt de Oliveo Clubkaart ter beschikking gesteld. Voor het gebruik van een  Oliveo Clubkaart vragen wij een borg van 2 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Oliveo Clubkaart aanvragen?
Ja dat kan d.m.v. het invullen van het zelfde formulier.

Hoe zit het met de Oliveo Clubkaart  voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de Oliveo Clubkaart voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Is er een Oliveo Clubkaart voor teams?
Ja. Het is mogelijk een Team-Clubkaart aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Ook voor een Team-Clubkaart vragen wij een borg van € 2,-. De aanvraag verloopt op dezelfde wijze als de individuele kaart

 

Aanvraagformulier Oliveo clubkaart

Opwaarderen via iDEAL